عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : سه شنبه 18 ارديبهشت 1403
بازدید : 19
نویسنده : مجله خبری تازه ترین


در مورد بازنویسی چطور؟ بازنویسی یا بازنویسی به معنای ایجاد ایده های شخصی به زبان خودتان است. شما منبعی را می گیرید، آن را می خوانید و بدون تغییر معنای متن اصلی، بازنویسی می کنید.

در فرآیند تبدیل متن اصلی به متن رونویسی فراز و نشیب های زیادی وجود دارد که قبل از شروع رونویسی باید از آنها آگاه باشید. هرچه متن شما اصلی تر باشد و از منبع اصلی دورتر باشد، کمتر در معرض سرقت ادبی قرار می گیرید! سوال اساسی که با طرح موضوع سرقت ادبی مطرح می شود این است که اصول اولیه کپی چیست؟ در ادامه این سوال را کمی بسط می دهیم تا با اصول و قواعد بازنویسی کاملا آشنا شوید.

اصول اولیه بازنویسی چیست؟

تمام نظریات مربوط به بازنویسی با استخراج متن بازنویسی شده از متن اصلی، هدفشان خلق اثری جدید است. اگر متن بازنویسی شده بسیار شبیه متن اصلی باشد، بازنویسی در واقع شکست خورده است. یعنی آب را به هاون زدی! بنابراین ممکن است یک سوال اساسی در ذهن شما ایجاد شود که اصول اولیه بازنویسی چیست؟ مراحل حذف متن اصلی از بازنویسی چیست؟ یافتن مترادف ها، حذف کلیشه ها، حفظ وضوح کلمات و عبارات و خلق اثر جدید، همه از اصول اولیه بازنویسی هستند. نوشتن یک متن به خوبی بازنویسی شده نه تنها نمره های بالاتری به شما می دهد، بلکه شما را از دسته سرقت ادبی نیز دور می کند.

بنابراین، بازنویسی قوانین خاص خود را بر اساس سؤالات ساده زیر دارد:

چگونه مترادف ها را در یک پارافراسی پیدا کنیم؟ برای تمرین واژگان خود از برنامه های مختلف کمک بگیرید. بسیار مهم است که مترادف ها را طوری قرار دهیم که معنای موضوع اصلی را به خوبی بیان کند.

چگونه ویژگی های بازنویسی را غیرفعال کنیم؟ انتخاب کلمات، عبارات و کلمات اصلی و غیر اصلی در خلق یک اثر بدیع مهم است.

چگونه وضوح کلمات و عبارات را هنگام بازنویسی رعایت کنیم؟ در ابتدای بازنویسی، وقتی می خواهید مفهوم جدیدی را شروع کنید، از افعال و اسم های خاص با معانی آشنا استفاده کنید. سپس به سراغ انواع شعر، ضرب المثل و استعاره بروید.

چگونه یک اثر جدید در بازنویسی خلق کنیم؟ ایده های نویسنده اصلی را آشتی داده و بازسازی کنید.

با ایران تایپیست همراه باشید تا از صدها اصل مرتبط با بازنویسی حرفه ای بهره ببرید. برای اینکه هنگام بازنویسی متن خود کیفیت بهتری داشته باشید.

برای بازنویسی چه کاری باید انجام دهم؟

بازنویسی هیچ تفاوتی با نوشتن ندارد. اما روند بازنویسی چگونه است؟ شما باید به عنوان یک نویسنده ماهر باشید، بتوانید با کلمات بازی کنید و نوشته های جدید را به روشی کاملا خلاقانه خلق کنید. برای ایجاد نوشته های خلاقانه که همه متعلق به خودتان است، باید نکات تصحیح و بازنویسی را در خط اول محتوای خود قرار دهید. نادیده گرفتن قوانین و مقررات نسخه نویسی عملی است که فقط به شما صدمه می زند. به یک راهنمای کپی رایتینگ برای پاسخ به تمام سوالات خود نیاز دارید: چگونه هنگام نوشتن کپی، نوشته اصلی را مطالعه کنیم؟ راه حل حذف متن اصلی از بازنویسی چیست؟ چگونه کلمات خاص را برای بازنویسی منتقل کنیم؟ چگونه می توانید دوباره شروع به نوشتن کنید؟

برای بازنویسی آن چه باید کرد و چه دستورالعملی برای فلش کردن آن وجود دارد؟

بدون اینکه متوجه شوید متن را دوبار بخوانید.

سپس برای بار سوم شروع به خواندن متن کنید. این بار متن را به قصد درک آن بخوانید.

در حین خواندن متن، ایده های اصلی متن را یادداشت کنید و آن را به خاطر بسپارید.

در کلمات و عبارات خاص زیاده روی نکنید و آنها را به مرحله بعد موکول نکنید.

وقتی برای چهارمین بار فیلمنامه را می خوانید، وقت آن است که دوباره شروع به نوشتن کنید.

برای بازنویسی بهتر است پاراگراف به پاراگراف متن را بازنویسی کنید.

پس از بازنویسی، منبع اصلی را در مقابل آن بخوانید و به دنبال شباهت باشید.

متن را برای آخرین بار ویرایش کنید.

برای رفع تمام دغدغه های مربوط به تایپ بهتر است موسسه ایران تایپیست را به عنوان یک دوست خوب در کنار خود داشته باشید. خدمات تایپ در ایران تایپیست به صورت 24 ساعته و 7 روز هفته ارائه می شود.

چگونه در هنگام کپی به متن و مقاله اصلی استناد کنیم؟

انواع مختلفی از بازنویسی وجود دارد. اندازه بازنویسی از صفحات یک انشا برای کودکان تا یک کتاب قطور 500 صفحه ای متفاوت است. اما شباهت متون در بازنویسی چیست؟ تنها تفاوت بین جهت های مختلف بازنویسی در دسترس بودن متن به عنوان متن اصلی است. همیشه یک متن اصلی و یک منبع وجود دارد که بر اساس آن رونویسی می شود. اما رابطه متن اصلی و متن بازنویسی شده در بازنویسی چیست؟ تا چه حد می توان به متن اصلی استناد کرد؟ اینجاست که سوءتفاهم پیش می آید. برخی معتقدند در عمل بازنویسی، نویسنده حق ندارد بر محتوای متن اصلی تأثیر بگذارد. اما ما می گوییم که متن اصلی را به عنوان یک ایده تلقی کنید و متن بازنویسی شده خود را کاملاً بر اساس آن قرار ندهید. مثلاً می توانید یک مقاله علمی در مورد «فیزیک کوانتومی» بازنویسی کنید. اگر تاریخ این مقاله مربوط به دهه 1900 باشد، می توان آن را به طور کامل نقل کرد؟! بنابراین، متون باستانی چگونه در رونویسی رونویسی می شوند؟ در دنیایی که علم و مفاهیم علمی هر ثانیه تغییر می‌کنند، نمی‌توانید از یک منبع قدیمی به عنوان مبنایی برای کار استفاده کنید. اما می توانید موضوع مقاله را قرض بگیرید، متن آن را با اکتشافات جدید تطبیق دهید و متن اصلی را بازنویسی کنید. تیم تایپ مجموعه ایران تایپیست چه ویژگی هایی دارد؟ مجموعه بزرگ ایران تایپیست از مجرب ترین و خبره ترین تیم حرفه ای در ایران برای رونویسی انواع متن استفاده می کند. پس از سپردن پروژه بازنویسی خود به ما، نگرانی شما همچنان بر عهده ما خواهد بود.




مطالب مرتبط با این پست :

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان مجله خبری تازه ترین و آدرس taazetarin.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com